Raw sau gătit? Chiar trebuie să aleg?

Sursa Foto: renegadehealth.com

Sursa Foto: renegadehealth.com

Se întâmplă într-o zi să îți pui întrebările: Să devin vegetarian? Dar ce să mănânc? O să mor de foame dacă nu am carne la masă? Și abia atunci se produce un declick! Ceva în subconștientul tău se schimbă! Este intenția care se lansează în Univers și care la un moment dat se va materializa. Dar cum mintea umană este mult mai analitică, merge mai departe: Ce înseamnă raw? Da’ oare mâncare gătită mai pot mânca? Și mintea continuă bla, bla, bla. Nu o luă în seamă prea tare, dacă te-ai decis sau nu, eu îți dau în continuare informații ajutătoare.

Raw sau gătit? Auzim de raw sau raw food și ni se pare ciudat, în primul rând pentru că nu știm cu ce se mănâncă:))))). Raw înseamnă crud. Asta e prima definiție, după care apăr detalii: mâncarea raw se prepară fără foc, dar (există un dar) la fel de bine mâncarea raw poate fi încălzită până la 40 de grade. Pentru a consuma astfel de hrană ai nevoie de ustensile speciale, cum este deshidratorul.

De ce raw? Pentru că alimentele își păstrează valoarea nutritivă. Cunosc persoane care se hrănesc raw și prima observație pe care o fac mai mereu este tenul foarte curat, pielea întinsă și luminoasă. Să te hrănești raw, din punctul meu de vedere este puțin mai dificil la început și personal nu aș recomanda celor care nu sunt încă vegetarieni să meargă direct spre acest stil. Da’ poate unii dintre voi sunteți curajoși și reușiți din prima! Eu prefer să combin stilurile, deși alimentația mea este mai mult crudă.

Gătit sau nu? Când veți face pasul spre vegetarianism va veți confrunta cu o problemă majoră: Ce pot eu să mănânc, dacă mi-ai luat carnea? Aici încep descoperirile! Pentru că părăsești un pattern și te apuci de inventat rețete, salate, mâncăruri. Pentru o perioadă mâncarea gătită te va ține aproape de gustul mâncării cu care ai fost obișnuit. Mai am puțin și fac 3 ani  si jumătate de vegetarianism și tot  nu mă pot desprinde de mâncarea gătită! Îmi place lintea, supa de legume, orezul brun cu mirodenii orientale! Chiar acum și aici îmi plouă în gură!

Pledez pentru ambele stiluri și raw și gătit. Dar dacă ar fi să fac o clasificare din punct de vedere al sănătății aș alege raw, iar variantă 2 raw și gătit. Indiferent de cât de mult îți place mâncarea gătită, asigură-te că ai la îndemână și ceva alimente raw, cum ar fi fructe, semințe sau legume. Și nu, nu trebuie să alegi raw sau gătit!

Te pup și nu uita, ne găsești pe Facebook si Twitter! Just SHARE and LIKE!

Sanatate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness

Leave a Reply

