Astăzi în Junk Food Vegetarian: Produsele de patiserie, tentația străzii

Sursa Foto: cofetariabristena.ro

Sursa Foto: cofetariabristena.ro

Hmmm, sunt la tot pasul! La toate colțurile de stradă, lângă stațiile de metrou sau autobuz găsești câte un magazin cu produse de patiserie. Ne petrecem majoritatea timpului afară, suntem persoane active, iar consumul de energie este unul mare. Când foamea ne pândește alegerile culinare nu mai sunt așa ușoare!

Ok, sunt vegetarian! Ce fac atunci când am de ales între a mânca și fără carne și sănătos. Opțiuni există, dar tentația este mult mai mare atunci când din vitrinele sclipitoare ne fac cu ochiul covrigi, merdenele, plăcinte cu mere sau prăjituri. Despre ce conțin aceste tipuri de produse nu voi da multe detalii pentru că probabil știți că sunt pline de ulei, zahăr, făină albă (combinații deloc ușoare pentru stomac și ficat).

Ceea ce vreau sa subliniez este modul în care funcționează mintea noastră și care sunt argumentele ei atunci când luăm o decizie de a consuma sau nu un produs nesănătos în detrimentul unuia sănătos. Replicile următoare cu siguranță le-ați experimentat:

– Îmi e foame! Ce aș putea să mănânc? Uite ce bine arată patiseria aia. Mă duc acolo!

– Stai, ca nu e tocmai bun pentru mine, mi-am propus să slăbesc!

– N-are nimic, una pe zi nu se pune!

– Să îmi iau un fruct mai bine!

– Dar am o poftăăă! Doar azi și gata!

Și ai făcut alegerea! Merci cumperi produsul de patiserie, așezat strategic în drumul tău zilnic pentru a-ți băga în subconștient pofta de ceva bun.

Ai savurat produsul, după care hop apare senzație de vinovăție, mai mare sau mai mică, în funcție de gradul promisiunii făcute față de tine! Și începi să te mustri: Nu sunt în stare să mă țin de cuvânt! Iar mi-am încălcat promisiunea! Nu sunt bun de nimic!

Toate aceste gânduri au efecte devastatoare asupra trupului și sufletului tău! În primul rând, produsul de patiserie cumpărat va avea un efect negativ dublu asupra ta! Și mai departe îți vei lovi direct stima de sine! De aceea este foarte important să fim atenți la alegerile pe care le facem și să fim conștienți de efectele produse.

Să aveți grijă de voi și să fiți puțin mai atenți la ce alegeri faceți!

 

2 thoughts on “Astăzi în Junk Food Vegetarian: Produsele de patiserie, tentația străzii

  1. când privirea ta se întâlnește cu ceea ce apare în vitrina patiseriei, atunci se eliberează un flux de dopamină în creier ceea ce face ca dorința să crească. E foarte important să știi să nu acționezi din impuls și să îți controlezi mintea pentru că, da, sentimentul ulterior de vinovăție îți va face mult rău.

  2. Mă regăsesc foarte mult în acest articol, trebuie să recunosc. Întradevăr, uneori pofta este mai puternică decât raţiunea. În schimb depinde doar de noi să schimbăm acest raport 😉 Fructele sau deserturile pregătite în casă ne vor da o mulţumire mult mai mare, avem deci de ales între a fi mulţumit(e) sau frustrat(e). N-ar trebui să fie greu, odată ce privim situaţia în acest mod 🙂

Leave a Reply

