Familia, contra noului meu stil alimentar?

Sursa Foto: livemorenow.wordpress.com

Sursa Foto: livemorenow.wordpress.com

Am luat decizia! De azi nu mai mănânc alimente nesănătoase, renunț la dulciuri și la carne! Ceee? La carne? Da, la carne de orice tip! Te antrenezi, îți iei inima în dinți și începi să comunici tuturor. Primii pe listă: membrii familiei. Aici intră: mama tata, frați, surori, soț, soție, copii etc, etc, etc!

Și de aici începe o întreagă psihologie și tragedie și bătaie de cap. Unii veți spune: pot să decid pentru mine, nu am nevoie de acceptul lor. Aveți dreptate! Însă neacceptarea sau acceptarea lor vor avea efecte directe asupra voastră, după cum urmează (câteva situații ipotetice):

Mama: Ai înnebunit? Cum să nu mai mănânci carne? Nu e sănătos. Eu am atâția ani și mă simt bine! Ce te-a apucat acum?

Tata: Copilul meu faci ce vrei tu, da să știi că nu e bine! Omul s-a născut carnivor! De ce crezi tu că avem noi canini aștia așa puternici?

Soțul: Nu știu ce vei mânca tu, dar mie să îmi gătești tot ca până acum!

Soția: Ce te-a apucat dragă? Acum o să stau de două ori mai mult timp în bucătărie!

La prima impresie pare o problemă insignifiantă, însă când toate rudele te vor lua la chestionat și îți vor aduce contra-argumente, atunci să vezi stres pe capul tău. Ai nevoie de multă răbdare!

Am o prietenă bună, Floriana, care are un stil alimentar vegetarian. Mănâncă sănătos până ajunge acasă la maica-sa (fire puternică de altfel). ”Mănânc în general tot ce e sănătos și bun, însă cu maică-mea nu mă pot înțelege! Nu vrea să priceapă că nu mai mănânc carne! Decât să am scandal, mai bine mă las păgubașă”.

Conflictul dintre generații este prezent și va rămâne mai ales la nivel alimentar. Pe timpul lui Ceaușescu căutai carnea la măcelărie și nu o găseai. Oamenii erau disperați după ceva ce nu aveau. Acum că este la discreție, nu înțeleg de ce unii nu o mai vor.

Mama mea, după mai bine de 2 ani de când sunt vegetariană, mă întreabă dacă îmi face o supă de găină sau un sos cu cârnați. Înainte, mă enervam pentru că nu îmi respecta alegerea deja comunicată. Acum o las în pace și o rog să îmi gătească altceva sau îmi fac singură. În cele mai multe comentarii legate de vegetarianism, familia și restricțiile reprezentau o problemă reală, mai ales când stai cu familia și mama sau bunica gătește pentru toți.

Care este povestea ta? Cum a reacționat familia ta la comunicarea noului stil alimentar? Poți să îmi scrii mai jos, pe Facebook sau Twitter!

Citește și:

Sunt vegetarian/ă, cum îmi aleg un partener?

4 thoughts on “Familia, contra noului meu stil alimentar?

  1. Nu orea ai ce sa actionezi sau reactionezi. Am fost in aceeasi situatie. Ideea generala este ca nu esti luat in serios. Ceea ce stiu si au invatat d emici este adanc inradacinat in subconstientul lor si afirma cu tarie ca acela este adevarul. Asta pana se inbolnavesc. Cand se inbolnavesc, incept sa considere ce spui dar tot nimic nu schimba. In general, familia este familie si asta este. Sunt destui altii care pot fi langa tine si langa noi pe acest drum.

  2. Eu una am avut mare noroc cu mama, in momentul in care am decis sa devin vegetariana si i-am explicat de ce, cu toate argumentele necesare, in semn de solidaritate, cat a stat in vizita la mine a mancat exact ce mancam si eu. Si ghici ce? Dupa ce s-a intors acasa la ea a continuat asa. Asta se intampla acum 4 ani si de sarbatori noi avem germeni si salate si humusuri proaspete.

  3. Se poate si mai rau ! Sunt vegan de doi ani si ceva, faptul ca ma renuntat la toate alimentele de origine animala, a nascut in parintii ideea ca am intrat in cine stie ce secta. 🙂 In rest reactiile bine cunoscute ! , Toate cele bune !

Leave a Reply

