Cum să scapi de căpușe în cel mai sigur mod

Sursa Foto: realitatea.net

Sursa Foto: realitatea.net

Mă distrează la culme mailurile care vin cu sfaturi gen: cum să vopsești ouă cu sfeclă, cum să scapi de căpușe, etc. Cum nu prea pot să dau crezare la orice, mă apuc de experimentat. Unele experimente sunt mai fericite, altele nu. Nu știu dacă mai țineți minte cât tam tam s-a făcut pe mușcăturile de căpușe și cum poți să te îmbolnăvești de Lyme, o boală grea și incurabilă.

Am crescut la țară, am văzut multe căpușe pe animale și pe bunica cum le scotea. Asta nu m-a speriat niciodată și nu mă va speria nici acum. Știu clar că o căpușă te poate îmbolnăvi numai dacă are virusul respectiv, iar asta se întâmplă destul de rar.

Dar să revenim la metode de a scăpa de căpușe. Pe mail mi-au venit mai multe sugestii, printre care și aceea de a scălda căpușa în untură de porc. Ce să vezi, la ceva timp mă trezesc pe abdomen cu o căpușă mică, mică, dar înfiptă va să zică. Stau o analizez, era mică rău de tot. Și mă duc să testez metoda cu untură. Mama mai are prin casă un borcan. Și dă-i scald-o iar și iar, toată treaba în zadar.

Cel mai înțelept sfat este să mergi la medic, eu așa am făcut. M-am dus frumușel la urgență la Floreasca. O asistentă foarte drăguță mi-a scos căpușa cu un ac de seringă. Înainte de asta am ținut peste căpușă un pansament muiat în spirt vreo jumătate de oră. Procedura a fost extrem de puțin dureroasă. Aveți grijă ca atunci când se extrage să verificați dacă are cei doi colți cu care se prinde în formă de V curbat la capete.

După extracție este indicat să se ia antibiotic, nu mai știu ce mi-a dat atunci, însă trebuie știut că dacă a stat gângania înfiptă în corp 24 de ore, se vor lua 2 pastile de antibiotic puternic, dacă a stat mai mult medicul vă va prescrie câte zile este necesar să le luați. Iau foarte rar antibiotice și efectul lor a fost unul foarte dur în corpul meu, însă știam că o căpușă atât de mică poate fi la fel de periculoasă.

Așa că nu va tratați după ureche sau după sfaturi venite din senin pe mail, doar dacă vreți să experimentați pe pielea voastră. În rest, mergeți la medic, e mai sigur. Nu vă speriați că o mușcătură de căpușă vă poate omorî, boala se instalează numai dacă insecta a fost și ea infestată în prealabil.

Spune-le și apropiaților tăi  de pe Facebook și Twitter că metoda cu untură pentru scoaterea căpușelor nu funcționează!

Leave a Reply

