Semințele de chia, icrele raw-vegane

Sursa Foto: greenly.roAm făcut de curând cunoștință cu semințele de chia. Mai exact cu gelul pe care îl formează după ce le pui la înmuiat. Am gustat și mi s-a părut că au gust de icre de pește (evident nu atât de puternic). Dacă ar fi fost după mine aș fi mâncat tot bolul :)))), dar erau prea sățioase. Evident că am început să le studiez, pentru că auzisem eu că sunt foarte sănătoase.

Cel mai important de știut este că au o concentrație mai mare de acizi grași Omega 3 decât peștele, mai multe proteine decât soia și mai multe fibre decât semințele de in sau alte tipuri de produse. Semințele de chia mai sunt speciale datorită conținutului bogat de nutrienți și antioxidanți extrem de valoroși pentru buna funcționare a organismului.

Dar să ne uităm puțin la valorile nutriționale și să vedem de ce sunt atât de bune, mai ales pentru curele de slăbit. Semințele de chia conțin:

1.  Omega 3. Semințele de chia =  8 ori mai mult Omega 3 decât somonul și mai mult Omega 3 decât semințele de in.

2. Proteine complete. Semințele de chia = sursa sigură de proteina completa. (are toți cei 9 aminoacizi pe care corpul nostru nu ii poate produce)

3. Fibre. Semințele de chia = continut mare de fibre, puse la înmuiat 30 de min  formează un gel, care ajută la digestia și curățarea intestinelor.

4. Antioxidanți. Semințele de chia =  un antioxidant de 4 ori mai puternic decât afinele.

5. Calciu. Semințele de chia =  de 4 ori mai mult calciu decât laptele.

6. Vitamina C. Semințele de chia = de 7 ori mai multă Vitamina C decât portocalele.

7. Fier. Semințele de chia = de 3 ori mai mult fier decât spanacul.

Cu asemenea nutrienți nu e de mirare că semințele de chia:

  • Oferă rapid senzația de sațietate și ajută la slăbit

    Rosii umplute cu ciuperci si seminte de chia

    Rosii umplute cu ciuperci si seminte de chia

  • Oferă energie organismului și întăresc sistemul imunitar
  • Previn apariția diabetului
  • Ajută digestia și previn apariția bolilor gastrointestinale
  • Previn afecțiunile cardiovasculare
  • Combat tulburările de somn și stimulează relaxarea organismului
  • Previn apariția cancerului
  • Au proprietăți antiinflamatoare
  • Îmbunătățesc funcțiile creierului
  • Împiedică îmbătrânirea prematură și sporesc longevitatea
  • Întăresc oasele și previn osteoporoza

Cu toate acestea există și contraindicații în ceea ce privește consumul semințelor de chia.  Semințele chia pot face minuni, însă nu sunt recomandate pentru persoanele care au o tensiune arterială mică, deoarece pot agrava afecțiunea. Semințele încetinesc absorbția de carbohidrați și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

Semințele integrale de chia pot fi adăugate în salate, sandviciuri, supe, în cerealele pe care le mâncați dimineață cu lapte sau pot fi consumate cu iaurt. Pot fi amestecate în shake-uri sau smoothie-uri. Cea mai interesantă rețetă este salata de icre:  semințele se pun la muiat cu apă 30 de minute în care se adaugă ceapă tocată și după gust sare și lămâie. O rețetă delicioasă Roșii umplute cu ciuperci și semințe de chia o găsești în categoria Rețete video.

Semințele de chia au un preț destul de ridicat. 100 de grame de semințe de chia se găsesc la prețul de 13 lei și pot fi cumpărate de la plafar sau din magazinele naturiste si de pe site-urile cu hrana bio.

Consumă semințe de chia pentru sănătatea ta și spune-le și prietenilor tăi de pe Facebook și Twitter  despre ele!

Vezi și:

Roșii umplute cu ciuperci și semințe de chia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s