Spune STOP înfometării și slăbește inteligent!

Fotograf: Laura Caraculacu

Mă pregătesc intens! Chiar am luat în serios tot ceea ce înseamnă nutriție și iubire și vreau să-ți împărtășesc ți ție! Am absolvit cursul de Tehnician Nutriționist cu nota 10 (mama m-a bătut la cap când eram la școală 🙂  și am rămas setată de acolo). Am absolvit două cursuri importante: primul pe prevenție a bolilor prin nutriție la Universitatea din San Francisco, California și al doilea despre chimia din spatele preparării hranei cu doi profesori de la Universitatea din Hong Kong. Chiar și înainte de a face toate aceste cursuri și pregătiri puteam să-ți spun: ÎNCETEAZĂ SĂ TE MAI ÎNFOMETEZI!

A face foamea nu este egal cu a slăbi inteligent! A face foamea înseamnă a priva corpul de nutrienții necesari pentru a funcționa corect. Dacă tu te abții doar pentru a scădea în greutate, organismul este inteligent și va ști ce să facă pentru a nu rămâne ”în pana prostului” (pentru cei care nu conduc, pana prostului este atunci când rămâi în pană de combustibil 🙂 ).  Ce se întâmplă concret? De fiecare dată când vei pune un aliment în gură, corpul va stoca aproape tot din valorile lui nutritive. De ce? Pentru că se va speria și nu va avea o siguranță că va primi ceea ce are nevoie pentru a funcționa corect. De aceea te vei trezi cu colăcei și fără energie!

A slăbi inteligent înseamnă a mânca inteligent! Știi de câte ori ar trebui să mănânci pe zi? Îți spun eu, de 5 ori (3 mese principale și 2 gustări). Toate aceste mese sunt valabile inclusiv pentru cei care vor să slăbească! Și nu spune că nu am dreptate, pentru că am dreptate și îți voi explica de ce. Nu mesele și gustările sunt problema în cazul slăbirii, ci ce și cum mâncați. Corpul este ca o fabrică și are nevoie de combustibil de toată durata zilei ( cum spuneam 5 mese pe zi), iar intervalul de alimentare ar trebuie să fie la 3-4 ore.

Am foarte multe cunoștințe și prieteni care spun: gata de mâine nu mai mănânc așa mult, trec doar pe salate și supe, știi tu lucruri ușoare! Sau mai sunt o categorie care zic: Nu înțeleg de ce m-am îngrășat! Azi am mâncat o singură dată! Și răspunsul meu e cât se poate de clar: Păi, de aia te-ai îngrășat! Și le spun povestea de mai sus cu înfometarea.

Știai că pentru a funcționa corect ai nevoie de doar 130 g de proteine pe zi? Știai că hrana ta zilnică trebuie să conțină glucide (hidrați de carbon sau carbohidrați), lipide (grăsimi) și proteine? Nu cred în dietele disociate! Deși dau rezultate rapide, pe termen lung starea de sănătate poate fi grav afectată.

Uite cele mai importante sfaturi pentru a slăbi corect:

  • calculează câte calorii consumi pe zi și care este necesarul zilnic pentru tine (găsești diverse calculatoare pe net, nu trebuie să faci asta zilnic, ar fi o prostie, fă-o doar ca să ai idee ce nevoi ai)
  • redu mai mult din grăsimi decât din carbohidrați. 1 lipidă = 9 calorii, 1 glucidă = 4 calorii
  • mănâncă de 5 ori pe zi (3 mese principale și două gustări), încadrându-te în numărul de calorii necesar
  • bea 2 litri de apă
  • renunță la toate alimentele care conțin făină albă, zahăr, cafea, îndulcitori, E-uri, consumă cât mai puțin alcool (1 ml alcool = 7 calorii)
  • prepară alimentele cât mai natural (crud, fiert, la abur și ATÂT, cel mult la cuptor)
  • fă sport sau activitate fizică cel puțin 5 ore pe săptămână, dacă vrei să slăbești

Urmând sfaturile de mai sus poți pierde în greutate cu siguranță! Nu te aștepta să slăbești rapid, slăbire rapidă înseamnă îngrășare rapidă când vei ieși de la dietă! Un stil de viață sănătos este cea  mai bună dietă. Cel mai important este să îți găsești motivația și să pui în practică voința și vei REUȘI!

Succes! Spune-le și prietenilor tăi de pe Google+,  Facebook și Twitter că înfometarea nu este o soluție pentru a slăbi! Hai să ne trezim cât mai mulți!

Citește și:

Mi-am propus să slăbesc, dar nu reușesc! Ce să faci în 4 pași simpli pentru rezultate concrete

3 thoughts on “Spune STOP înfometării și slăbește inteligent!

    • Buna Luci, dietele pe care eu le folosesc sunt menite sa implementeze un stil de viata sanatos persoanei care doreste sa obtina anumite rezultate. In cazul tau sa slabesti. Eu nu folosesc pastile de slabit, ci ma axez pe suplimente pe care eu insami le-a folosit. Daca te intereseaza, te rog sa imi scrii un mail ca sa stabilim o consultatie.

      Seara frumoasa!

Leave a Reply

