Astăzi în Junk Food Vegetarian: Zahărul

Sursa Foto: descopera.ro

Sursa Foto: descopera.ro

Dulce, dulce și iar dulce! Ne cam stă mintea la ceva dulce și mai ales când suntem lipsiți de energie. Știi și de ce! Glucidele (carbohidrații) sunt cele care dau energie și tot ele sunt cele care ar trebui să ne susțină jumătate din hrana zilnică. Multe persoane cred că dacă au un aport zilnic de zahăr au mai multă energie. Ceea ce este total fals! Caloriile obținute din zahărul tos și din produsele în care acesta se găsește sunt calorii goale (calorii care ard imediat și care nu oferă aportul nutritiv necesar).

Să vă spun o poveste! Acum ceva vreme am fost la munte, unde am cunoscut o fetiță foarte deșteaptă și frumoasă, Ines! I-am adus zmeură și afine! Nu te poți duce la copil cu mâna goală 🙂 ! Am spălat fructele să le mâncăm. Ce să spun, zmeura o nebunie, dulce, bună, ți se topea în gură. Afinele la fel. Ines, mofturoasă de fel, spune că ea nu mănâncă decât cu zahar! Merge la maică-sa și îi cere. Femeia îi spune ca l-a terminat la prăjiturile făcute dimineață. Copilul se bosumflă! O las în pace, iau fructele și plec în grădină. În numai câteva minute a venit și am mâncat împreună (fără zahăr), de parcă uitase că făcuse mofturi mai devreme.

Morala: fructele nu aveau nevoie de zahar, erau deja dulci. Părinții îi dăduseră fructele cu zahar mereu, iar copilul știa că doar așa sunt bune. La cinci ani, nu avea de unde să știe că fructele pot fi bune și simple, fără adaos de zahar. De aceea este foarte important să ne educăm copiii de mici într-un mod de viață sănătos.

Să revenim la zahăr, consumăm zahăr inconștient pe zi cel puțin 100 de grame. De exemplu, ți-ai luat o cafea, pui două pliculețe de zahăr ai deja 20g consumate. Mai cumperi un corn, încă 10 grame. Și tot așa, din pas în pas ajungi la fabulosul aport de 387 de calorii  obținute numai din zahăr.

Să luăm alt exemplu: înainte de sărbători se cumpără 2-3 kg de zahar pentru a fi adăugate în prăjituri. Unde credeți că ajung kilogramele respective? Tot la voi în organism. Multe boli aduce zahărul în alimentație diabet, ateroscleroză, gastrită, tulburări de calciu, etc, și de aceea e bine să nu îl consumați, mai ales în combinații fatale.

Combinația fatală cea mai des întâlnită este: ZAHĂR+FĂINĂ ALBĂ. Evită această combinație pe cât de mult posibil!

Mai nou, am observat că se pune zahăr în orice fel de mâncare. Sunt anumite produse pe care îmi place să le cumpăr gata preparate, cum ar fi humusul. Ce am descoperit citind eticheta? Că s-au apucat să pună și zahar în el. Păcat, îmi plăcea așa de mult! Într-o altă zi am cumpărat o salată de vinete fără maioneză, era extrem de dulce! Nu citisem eticheta pentru că mai cumpărasem la fel și deh, aveam încredere. Vă dați seama cât de grețoasă poate fi salata de vinete cu zahăr? Nu, știți? Nici să nu încercați!

Ce să mai, zahărul este un pericol pentru sănătate! Puteți consuma în loc miere, fructoză, sirop de ștevie. Evitați pe cât posibil zaharina, care nu este decât un produs bine marketat pentru bolnavii de diabet. În rest conține numai prostii. Vă fac o analiză curând!

Alegeți înțelept pentru o viață sănătoasă! Acesta este sfatul zilei.

Dacă ții la sănătatea ta, dă SHARE  articolului pe Facebook și Twitter!

Citește și:

Astăzi în Junk Food Vegetarian: Cartofii prăjiți

Advertisements

5 thoughts on “Astăzi în Junk Food Vegetarian: Zahărul

      • merci de răspuns. noi nu sîntem vegetarieni, deci ne mulţumim cu miere de la un producător local, dar încercăm oricum să mîncăm cît de sănătos. facem pîinea în casă, facem iaurtul cu fructe în casă…
        (ieri am pus pe blog poză cu ultima pîinică).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s