Află de ce suntem dependenți de gust și cine se joacă cu sănătatea noastră!

umamiExistă patru gusturi principale: dulce, sărat, acru și amar. Cel puțin așa învățăm la școală. Însă mai există un gust, despre care nu se vorbește prea mult. Acest gust a fost foarte bine valorificat de către China, SUA și Germania. Este gustul laptelui matern, care dispare odată cu înțărcarea copilului. Acest gust se numește umami și există în mod natural în foarte puține legume, iar artificial în toate produsele prefabricate de pe piață.

De ce devenim dependenți de gust? Pentru că umami (monoglutamatul de sodiu) redă exact gustul de aminoacizi și nucleotide. Fiercare gust în corp este asociat cu mai mulți nutrienți, după cum spune profesorul King L. Chow cu care fac cursul de Sicence of Gastronomy. Umami, în urma unor mici conexiuni din creierașul meu, este cel mai puternic pentru că le potențează pe toate celelalte prin gustul care tare de mult ne provoca plăcerea de la sânul mamei.

Monoglutamatul de sodiu sintetic se produce la scară industrială de patru mari puteri și este o substanță cancerigenă. Monoglutamatul de sodiu sau sarea chinezească se găsește la un preț extrem de mic, iar în căutările mele pentru documentare am găsit destule probe prin care pot să vă arăt și vouă de ce suntem dependenți de gust.

Acum câteva săptămâni, stăteam de vorbă cu câțiva bărbați, carnivori rău de tot, despre cât de buni sunt micii și mezelurile de la Angst! Încercau să mă convingă că nu există loc mai bun în oraș. Iar eu le-am replicat frumos că mezelurile și carnea nu mai sunt pe lista mea demult și că mai mănânc dore pește și fructe de mare din când în când. Am încercat să le explic despre dependența de gust dată de E-urile adăugate în produse. Monoglutamatul de sodiu este și el tot un E, E621. Atunci când un produs vi se pare extrem de bun, citiți eticheta și veți vedea o serie de E-uri printre care și E621.

În documentarea pentru material am descoperit un reportaj foarte complex despre umami pe site-ul ProTv. Vă las să vă convingeți singuri de ce suntem dependenți de gust și cum este transformată mâncarea noastră artificial. Pentru reportajul din cadrul emisiunii Romania te iubesc! Click aici!

Totuși, unde mai putem găsi în formă naturală gustul umami. Pai vă spun eu unde! În roșii, ați observat că atunci când facem un sos de roșii pentru o mâncare aceasta are un gust mult mai bun?  Umami se mai găsește în spanac, țelină și ceai verde.

Fiți atenți la ce mâncați și mai ales citiți eticheta. Sper că după acest articol știți de ce nu vă puteți opri din mâncat. Spuneți-le și prietenilor voștri despre umami pe Facebook sau pe Twitter!

One thought on “Află de ce suntem dependenți de gust și cine se joacă cu sănătatea noastră!

  1. interesant. am citit acum ceva vreme cum marile companii de fastfood-uri se folosesc de dependenta fata de gusturi pe care psihicul tinde sa o stabileasca.
    desigur nu in scopuri benefice pentru noi

Leave a Reply

