Analiză nutrițională: Cât de sănătoși sunt micii fără carne!!!

20130430_231011 cNu e de mirare că rețeta de mici raw fără carne este prima afișare după căutarea pe Google! Prezintă un mare interes. Mai interesant decât atât este analiza nutrițională a rețetei pe care am făcut-o de 1 Mai. Ultimul proiect de predat pentru cursul Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention de la Universitatea din San Francisco a fost prepararea unui fel de mâncare tradițional (în varianta personală), dar și sănătos și analizarea lui din punct de vedere nutrițional. Și eu am rămas surprinsă de ce am descoperit!

Americanii sunt super tari atunci când vine vorba despre instrumente de analiză a felurilor de mâncare din punct de vedere nutrițional. Însuși guvernul are programe și platforme dezvoltate pentru a ajuta nutriționiștii, dar și oamenii simpli să își calculeze mesele și să conștientizeze ce și cum să adauge sau să reducă din alimentație pentru a fi sănătoși.

Pentru că dispun de rețele mele video, am decis să analizez un fel deja preparat, micii fără carne. Proiectul cuprindea mai multe sub-puncte, printre care și importanța culturală/națională a felului de mâncare, prezentarea rețetei și analiza nutrițională. Am rămas surprinsă cum micii raw (așa îi numesc eu pentru a sublinia că nu au fost puși pe grătar) pot fi atât de sănătoși și aproape identici la gust cu micii de carne dați pe grătar. Haideți să vedem!

Valori nutriționale mici fără carne:

Porție 2 bucati (aproximativ 100 de grame per porție)

Calorii per porție: 200 cal

Total de grăsimi: 26 grame

Sodiu: 254 mg

Carbohidrati: 6 grame

Fibre alimentare: 1 gram

Zaharuri: 0 grame

Proteine: 11 grame

O porție include de asemenea: grăsimi moni și polisaturate, potasiu, calciu, fosfor, zinc, seleniu, magneziu, fier, vitamina A, B6, B12, C, D, E, K, acid folic, niacin și riboflavină.

O porție normală (100 g) de mici din carne au 340 de calorii, 15 g proteine, 30 g de lipide, iar restul valorilor sunt 0.

În concluzie micii raw fără carne sunt mult mai sănătoși decât micii la grătar și oferă principalii macronutrieți necesari corpului, dar și mineralele și vitaminele necesare. Mai mult decât atât, au gust asemănător și aproape același aspect vizual!  Dacă te-am făcut curios/ă vezi rețeta video mai jos și împarte-o cu prietenii tăi pe  Facebook și Twitter !

Pentru cantitățile ingredientelor dă click aici!

Sănătate și succes!

Florentina

Consilier în Nutriție și Wellness

Leave a Reply

