Cum să te descurci atunci când ai de ales între mai multe feluri de mâncare

Fotograf: Gabriel Filip

Fotograf: Gabriel Filip

Zilele acestea sunt în Armenia. O țară foarte frumoasă, cu vegetație montană foarte diferită! Superbă țară! Îmi place, seamănă mult cu țara noastră, oamenii sunt primitori, iar bucătăria tradițională aproape la fel ca bucătăria noastră: multă carne de porc. De exemplu, la cină s-au servit sarmale, o salată de ciuperci, verdețuri, roșii castraveți și foarte ciudat pentru mine pentru că nu combin mâncarea cu dulciuri, gem de piersici. Toată lumea de la masă a făcut-o. De ce? Pentru că asta li s-a pus în față.

Tot ceea ce s-a petrecut la masă a fost o lecție. Sarmalele arătau bine, păreau să fie bune, dar nu mi-a fost poftă. Organizatorii știau că vor fi și vegetarieni printre participanți, așa că au instruit oamenii din bucătărie să aibă și ceva preparate vegetale, ca toată lumea să fie mulțumită. Apreciez foarte mult asta!

Cina de azi a fost tare haioasă. Am râs maxim, pentru că doamna de la bucătărie nu vorbește decât armeană și rusă și doar câțiva dintre participanți știu aceste limbi. O colegă, drăguță, din Georgia mi-a zis că ni se va pregăti fasole, dar nu și de care. Instant, m-am gândit la o ceapă zemoasă care mergea foarte bine cu fasole uscată. Tipa nu știa cum să spună ceapă în rusă așa că m-am dus direct în bucătărie să arăt ce vreau, dar în frigider nu era. În trecere, am zărit în oală că se pregătea, de fapt, fasole verde. Mintea mea a pus imediat usturoi în oală, dar nu știam să cer și dăi aleargă după bucătăreasă iar :))). Până la urmă ne-am înțeles prin semne. Și mâncarea a ajuns la mine pe masă. O fasole nemaipomenită! Am mâncat cu o poftăăăă! Și acum îmi mai plouă în gură!

Ce am înțeles din toată povestea de mai sus? Indiferent de unde te-ai afla, nu ai de ce să găsești o scuză pentru a renunța la stilul tău de viață sănătos (chiar dacă mai consumi carne sau nu). Opțiunea de a fi permanent sănătos îți aparține în totalitate. Iată ce poți face pentru a nu te trăda pe tine însuți:

  • Respectă stilul de viață pe care l-ai adoptat prin alegerile făcute!
  • Chiar dacă îți e poftă de ceva nesănătos, comandă ceea crezi că este sănătos, mănâncă cu poftă, după care vezi că de fapt nu îți mai trebuie nimic altceva!
  • Dacă îți permiți anumite excepții ai grijă să nu devină permanente, altfel vei cădea în propria capcană!

Îmi place tare mult în Armenia. Sunt aici prin Patronatul Tinerilor Întreprinzători, împreună cu alți 40 de tineri din Uniunea Europeană, dornici să facă lumea mai bună prin acțiunile lor! Vă țin la curent cu ce se mai întâmplă la Erevan și mai ales voi căuta câteva rețete bune și sănătoase pentru voi!

Sănătate și succes

Florentina

Consilier în nutriție și wellness

Leave a Reply

