Ego versus Wellness (starea de bine) la nivel national

IMG_9917Mă frământă multe întrebări, sunt un om care vrea să evolueze și întrebările ți le pun și ție. Dacă îți mai aduci aminte mă întrebam săptămâna trecută De ce o țară atât de bogată în resurse naturale și plină de oameni deștepți este una dintre cele mai sărace din Uniunea Europeană? Din fericire sau nefericire am aflat și răspunsul.

Răspunsul este unul complex și încă nu îl am pe tot, dar cea mai mare parte v-o pot explica aici. Acest material conține strict părerea mea (și a câtorva prieteni trecuți prin viață) nu vă cer să fiți de acord cu ea și nici nu judec pe nimeni. E pur și simplu o reflectare personală.

Noi, românii nu prea știm să ne bucurăm de viață!      Suntem un popor care ne victimizăm constant. Orice lucru bun care se întâmplă trebuie, am zis TREBUIE să aibă neapărat și o parte negativă. Astfel, oricât de bun ar fi un lucru recent din viața noastră, partea negativă (care e cât un bob de mazăre) are mai multă atenție. Așa facem și în relațiile de cuplu, am un partener frumos, deștept, extraordinar, dar ….. și găsim un defect mic pe care îl exacerbăm.

Foarte puțini dintre noi se bucură de ce au aici și acum!      Suntem mereu nemulțumiți de ceea ce ne oferă viața. Țara noastră e un paradis la propriu. Dar, degeaba, în loc să ne bucurăm de peisajul frumos în care ne aflăm, gândul ne zboară la o factură neplătită, la mașina pe care nu o avem, la cine știe ce prostii care nu aduc fericire decât 1 zi sau 2.

Suntem mândri și ne credem toți șefi!     Suntem o țară de șefi. Toți vrem să conducem. Și eu am vrut să fiu șef, visam la asta, până mi-am dat seama că să fii lider e mult mai bine și îți oferă mult mai multă libertate. Liderul este ales de către oameni pentru calitățile sale și nu se impune ca un șef. Când apare un român bun, cu adevărat bun pe ceea ce face, îi recunoaștem meritele cu adevărat? Nu, evident că nu! Oricât ar fi muncit și oricât de bun este, noi suntem mai buni ca el. Doar în mintea noastră, pentru că în practică lucrurile ar sta diferit.

Aruncăm cu noroi în tot ce înseamnă celălalt!     Și ca să continui ideea de mai sus, cum vedem că un român este undeva sus, prin muncă și prin faptul că e pur și simplu bun, că așa l-a lăsat Dumnezeu, hai să îi dăm în cap. Îi găsim 5 milioane de defecte + 1. Vorbeam aseară cu un prieten despre nava Concordia, scufundată undeva în Italia. Pe această navă muncesc foarte mulți sudori români pentru a o scoate la suprafață. Unul dintre ei, inginer român, lucra separat de restul echipei pe altă insulă unde a creat niște sisteme speciale de scoatere a navei din apă. În momentul în care a ajuns la restul echipei, au început șefismele. Project managerul de pe vas, evident român, s-a umplut de invidie și a început să îi tot găsească nod în papură inginerului român, care era super apreciat de tot managementul de pe Concordia pentru munca lui. Cu asta am zis tot!

Avem un ego exacerbat!     Nu există om mai bun decât mine! Românii sunt cei mai buni! Și tot așa! Și eu cred că românii sunt printre cei mai buni, dar când spun asta vin cu argumente solide și explic ce puncte forte avem. Nu doar laud țara ca nu am ce face.

Nu ne iubim țara!     Mulți dintre noi nu ne iubim țara, căutăm orice pretext să vorbim urât despre pământul care ne susține, despre apa care ne potolește setea, despre oamenii care sunt con-cetățenii noștri. E ca și cum ai spune uite ce urât e la mine în casă, e numai mizerie și pute și vreau să îți spun și ție asta, străine să știi și tu și să nu ma vizitezi vreodată. Foarte rar am auzit un român să vorbească frumos de țara lui.

Vreau să vă spun povestea lui Dracula. Prin 2007 făceam figurație specială într-un film italian, regizat de Renzo Martinelli. În distribuție erau și actori români. Într-una din seri am ieșit mai mulți la Club Contele Dracula din București. Acolo în fiecare sâmbătă, actorul ce juca și în filmul despre care vă vorbesc, juca rolul lui Dracula. Interesant moment. După terminarea rolului, ni s-a alăturat la masă. Două pahare de vin au fost suficiente ți a început să se plângă cât de prost este plătit și ce nasol e să fii actor în România. Și din marele neînfricat Dracula, a devenit o biată victimă.

Oameni buni, nu spun că România este o țară o perfectă. Țara perfectă nu există! Aduceți-vă aminte ce spune un proverb străvechi: Omul sfințește locul! Noi suntem cei care ne facem țara, noi suntem cei care o putem ajuta să evolueze. Nu începeți să dați vina pe sistem și pe conducători, că îi știu și pe ei. Totuși putem prin simpla noastră schimbare, la nivel personal, să facem o lume mai bună. Să renunțăm la ego, la dorințe deșarte și să ne iubim și respectăm aproapele. Sunt lucruri simple, care practicate individual pot aduce schimbări majore în viitorul apropiat. Asta este pledoaria mea și cred în ea! Cred că putem evolua și doar împreună!

Sănătate și succes!

Florentina Consilier în Nutriție și Wellness

PS: Nu uita să dai SHARE pe  Facebook și Twitter !

Leave a Reply

