Fructul care scade colesterolul, de câte ori îl consumi pe lună?

Avocado_Tree_(2473587957)Din cauza alimentației bogate în grăsimi saturate din preparatele culinare de acasă sau de la restaurant, mai ales la cele de tip fast food, un grad foarte mare al populației suferă de probleme cu inima, de circulație a sângelui, de colesterol crescut, de ateroscleroză. Aceste probleme pot fi reduse foarte ușor din alimentație prin consumarea unor legume și frcute care aduc un aport de grăsimi sănătoase în organism. Unul dintre aceste fructe este avocado, fruct ce se găsește pe rafturile tuturor supermarketurilor.

De ce să consumi avocado?

Pentru că îți protejează inima!    Consumul de avocado este asociat cu un nivel crescut de colesterol “bun”, cu o densitate ridicată de lipoproteine, care protejează împotriva bolilor cardiace, astfel că aceia care mănâncă acest fruct sunt cu 50% mai feriţi de atac cerebral şi diabet de Tip 2. De asemenea, fructul asigură 23% din necesarul de vitamina E, cu 13% mai mult magneziu, cu 16% mai mult potasiu şi cu 48% mai multă vitamina K. Mai conține proteine, enzime, fibre, fier, cupru și vitamine din complexul B.

Reduce colesterolul și riscul de boli cardiovasculare!    Avocado conține acidul linolenic (omega-3), acidul linoleic (omega-6) și acidul oleic- lipide cu rol foarte benefic la nivelul sistemului cardiovascular și nervos. Avocado este un fruct foarte bogat în lipide (70%), dar aceste lipide fiind polinesaturate și mononesaturate aduc un mare beneficiu organismului, prevenind obezitatea și ateroscleroza.

Reduce inflamaţiile în corp!   Vitamina K este vitamina responsabilă cu coagularea sângelui în cazul rănilor sau a inflamațiilor în corp. La aceasta mai ajută și alte oligoelemente. Vitamina K se găsește preponderent în legumele verzi și în avocado.

Previne cancerul!   Fructul avocado conține o gamă impresionantă de fitonutrienti cu rol antioxidant. Fitosteroli: beta-sitosterol, stigmasterol, campesterol. Carotenoizi: beta-caroten, alfa-caroten, luteină, neoxanthina, beta-cryptoxanthina, zeaxanthina. Flavonoizi: epicatehina, epigalocatehina. Cea mai mare cantitate de antioxidanți se găsește imediat sub coaja fructului, de aceea este bine ca avocado sa fie curățat cât mai “subțire” cu putință.

Uleiul de avocado presat la rece stimulează producţia de colagen   şi este mult mai bogat în vitamina E decât cel de măsline. Îl poţi folosi cu încredere pentru multe tratamente pentru faţă, corp şi păr. Are proprietăţi hidratante, emoliente, antirid, cicatrizante, antibacteriene. Îl poţi combina cu diverse unturi nerafinate de cacao, shea, cocos sau alte uleiuri de jojoba, migdale dulci ca să-ţi faci singură cremele care sunt foarte concentrate şi la fiecare aplicare ai nevoie de o cantitate mică.

Avocado (Persea americana) este un arbore originar din America Centrală și de Sud. Numele desemnează atât arborele, cât și fructul de forma unei pere. Arborele subtropical de avocado crește până la 20 de metri și face anual aproximativ 120 de fructe. Fructele au o lungime ce variază între 7 și 20 cm, cu un sâmbure mare în mijloc.

Avocado este folosit atât ca fruct (consumat ca atare), cât și ca ingredient la supe creme, sucuri, deserturi, sosuri sau sandvișuri. Una din cele mai cunoscute întrebuințări este ca ingredient în sosul guacamole. Rețetele cu avocado sunt simple, ușor de preparat și extrem de gustoase.

Uite aici rețeta propusă de mine:

Sănătate și succes!

Florentina Consilier în Nutriție și Wellness

PS: Nu uita să dai SHARE pe  Facebook și Twitter !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s