Sindromul de Epuizare al GLANDELOR SUPRARENALE, medicii nu pot recunoaște simptomele! Partea I

Sursa Foto: sfatulmedicului.ro

Sursa Foto: sfatulmedicului.ro

Glandele Suprarenale sunt un subiect care ma preocupă din ce în ce mai mult și pe care îl studiez intens. De ce? Pentru că mai sunt numite și glandele de stres și cum stresul este la mare modă în zilele noastre, cred că este important să știm dacă avem sau nu aceste simptome ale Sindromului de Epuizare al Glandelor Suprarenale.

Primesc multe informații despre pe mail și prin alte surse despre tot felul de afecțiuni. Unul dintre ele conține informații legate de Sindromul de Epuizare al Glandelor Suprarenale de la doctorița Soescu, medic homeopat renumit la noi. Din acest e-mail am recunoscut toate simptomele sindromului pe care le-am întâlnit la mine și diverși pacienți. O să vă redau atât din informațiile mele cât și din cele furnizare de doamna doctor.
Medicina ”alopată” nu recunoaște simptomele acestei tulburări, pacienții sunt plimbați de la un medic la altul, de la cardiolog, la endocrinolog, de la internist la psihiatru – și sunt tratați inutil cu medicamente chimice – iar tulburările se accentuează și suferințele devin din ce în ce mai mari. Adulți și copii deopotrivă suferă de slăbiciune masivă de suprarenale.
Este o afecțiune care nu se vede la nici o investigație, apar doar semne indirecte ale suferinței suprarenalelor pe analizele de laborator și semne clinice foarte clare – pentru cei care le înțeleg. Aceste tulburări ale glandelor suprarenale se citesc foarte bine la consultatia cu Quantum Analyzer. Foarte puține persoane testate au indicii corecți în analizarea glandelor suprarenale, peste 80% din persoanele testate de mine au dereglări ale acestor glande.
Suprarenalele – sau glandele de stres, sunt glande care aparțin sistemului endocrin al corpului (considerat ”guvernul” corpului omenesc, sau sistemul de coordonare a activității tuturor celorlalte părți ale corpului). Aceste glande sunt de dimensiunea unor cireșe mai mari și sunt localizate în partea de sus a rinichilor (undeva în partea de jos a coastelor, în regiunea lombară). Sunt printre cele mai importante glande ale corpului, ocupându-se de adaptarea noastră la mediul înconjurător, cu toate stresurile sale.
Testare a Sistemului Endocrin cu Quantum Analyzer

Testare a Sistemului Endocrin cu Quantum Analyzer

Funcțiile vitale ale glandelor suprarenale, menționate de doamna doctor Soescu, sunt:

  • adaptarea la stres (prin secreția de adrenalină și noradrenalină) – de la stres fizic (efort fizic, alergare, muncă fizică etc), la cel emoțional sau mental (suprasolicitare intelectuală). După o ceartă de câteva minute, corpul are nevoie de 5-6 ore să elimine cantitatea de adrenalină eliberată.
  •  acțiune anti-inflamatorie și anti-alergică – suprarenalele eliberează cortisol, o substanță care ajută celulele corpului să neutralizeze acizii rezultați din diferite procese, care pot irita și răni celulele (le ”inflamează”) sau să neutralizeze diferitele substanțe toxice ce pot pătrunde în organism (polenuri, viruși, bacterii etc) – având contribuție importantă la imunitate.
  •  funcție esențială în utilizarea mineralelor (calciu, magneziu, fier etc) la nivel celular. Hormonii mineralocorticoizi eliberați de suprarenale sunt esențiali pentru folosirea mineralelor în corp
  • reglarea glicemiei corpului – prin hormonii glucocorticoizi (scăderea glicemiei este întotdeauna un semn al slăbiciunii suprarenalelor – iar hipoglicemia, cu simptomele tip gol în stomac, slăbiciune, leșin, tremur al mâinilor, transpirații reci, ameliorată dacă mănâncă ceva dulce este o indicație clară a problemelor suprarenalelor)
  • reglarea funcțiilor sexuale – prin hormonii sexosteroizi (suprarenalele sintetizează testosteron și progesteron la femei și la bărbați, în cantități diferite, desigur, contribuind la echilibrul funcțiilor sexuale la ambele sexe)
  • reglarea presiunii arteriale a corpului (alături de rinichi, suprarenalele contribuie majoritar la menținerea tensiunii arteriale, hipotensiunea fiind un semn clar al slăbiciunii acestor glande)
  •  împreună cu celelalte glande endocrine, suprarenalele mențin conexiunea cu hipofiza (glanda ”șefă” a tuturor glandelor endocrine) și influențează funcția întregului ax endocrin (în special a tiroidei, paratiroidelor, dar și a ovarelor, pancreasului, timusului, epifizei și desigur, hipofizei).

Semnele clinice principale ale epuizării suprarenalelor:

  • stare de lipsă de energie, lipsă de putere, oboseală și lipsa forței vitale (ca și cum corpul fizic, dar și mintea, rămân ”fără baterie”)
  •  ocazional, stări de rău intens, cu slăbiciune, transpirații și leșin, ce pot fi însoțite de palpitații și amorțeli ale mâinilor (sau feței), încleștări ale mâinilor sau spasme (confundate cu ”lipsa de calciu” – de fapt, o proastă folosire a calciului în țesuturi, o acidoză intensă la nivelul sistemului limfatic, care nu mai poate fi echilibrată de un organism din ce în ce mai slăbit). Perfuziile cu săruri și injecțiile cu calciu ajută aceste stări pentru că alcalinizează (echilibrează, tamponează) acidoza existentă. Dar NU vindecă principala cauză a problemei – acidoza limfatică, provocată de slăbiciunea suprarenalelor și a rinichilor.
  • În situații de suprarsolicitare (fizică, emoțională, intelectuală – la școală, înainte de examene, în situația bolii sau decesului unor membrii ai familiei) – apar ”crize” de ”atacuri de panică” (așa sunt denumite popular, întrucât nimeni nu explică simptomele apărute) – de fapt, veritabile momente de epuizare de suprarenale – palpitații intense (hipotensiunea dată de slăbiciunea suprarenalelor/rinichilor determină cordul să bată mai rapid, să poată duce sângele până în periferie) cu stări de sufocare (de la nod în gât, până la presiune pe piept și respirație greoaie). Multe dintre crizele de ”astm bronșic” cu componentă spastică sunt reale crize de slăbiciune a suprarenalelor – de aceea prednisonul are efect benefic (pentru că suprareanele nu mai secretă propriul cortisol, care are acțiune calmantă, anti-inflamatoare și antispastică). Senzația persoanei este că ”este pe moarte”, frica este intensă (deja suprarenalele și-au epuizat secrețiile de adrenalină și nu mai pot ajuta adaptarea la stres), apar tremur, slăbiciunea corpului, transpirație, chiar leșin.
  • Crizele tip ”atac de panică” apar și dispar, de multe ori fără legătură cu stresurile aparente (mai ales când suprarenalele sunt foarte slăbite) – iar faptul că medicii la care merg pentru ajutor nu înțeleg ce li se întâmplă îi determină pe pacienți să intre în stări de anxietate, chiar depresie. Pentru că apar treptat din ce în ce mai multe simptome, aparent nelegate între ele – doar toate provenind din acest dezechilibru din ce în ce mai marcat al suprarenalelor.
  • Tulburările de somn apare destul de repede – dificultatea de adormire seara, cu hiper-activitatea minții sau trezirea peste noapte, la orele 3-4 dimineața fix și dificultatea de readormire, trezirea grea dimineață, cu senzația de oboseală (chiar după un somn de 8-9 ore). Progresiv, aceste tulburări de somn se transformă în insomnii severe, greu de tratat cu medicamente – pentru că nici un sedativ sau tranchilizant nu se adresează de fapt, cauzei problemei – slăbiciunea suprarenalelor (cu staza limfatică în partea de sus a capului și blocarea activității glandei epifize, responsabilă de calitatea somnului).
  • Blocajul epifizei/hipofizei, determinat de slăbiciunea suprarenalelor duce și la dispariția bucuriei vieții, a viziunii optimiste asupra lumii, apare un văl de ”ceață pe creier”, persoana devine confuză, buimacă, iritabilă, nefericită, nemulțumită – caută consolare în aspecte materiale ale vieții (mâncat, cumpărături, relații), merge la specialiști (doctori, psihiatri, psihologi, terapeuți, preoți) – dar nimeni și nimic nu pare să o ajute.
  •  Apar probleme de atenție, de concentrare și de memorie (atât la adulți, cât și la copiii), dificultăți ale activității intelectuale – persoana ia decizii proaste la multe nivele și se simte din ce în ce mai vinovată de propria inadecvare. Scade încrederea în propriile puteri, apare o auto-critică intensă și se accentuează și mai mult slăbiciunea suprarenalelor (se intră într-un cerc vicios interior care se auto-întreține și este greu de rupt).

Simptomele manifestate fizic ale Sindromului de Epuizare al Glandelor Suprarenale le vom discuta în partea a II-a a acestui material. Mulțumesc doamnei doctor Soescu pentru că a venit în completarea informațiilor pe care le aveam deja.

Sănătate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness

PS: Nu uita să dai SHARE pe  Facebook și Twitter !

18 thoughts on “Sindromul de Epuizare al GLANDELOR SUPRARENALE, medicii nu pot recunoaște simptomele! Partea I

  1. Foarte bun articolul, dar ar fi la fel de bine venite niste sfaturi care aplicate in viata de zi cu zi sa ne mentina in parametrii normali si departe de aceste stari.

  2. Dna. dr. Sorina Soescu mi-a prescris pentru copilul meu de 3 ani un tratament de detoxifiere a sistemului limfatic dupa ce i-am spus ca as vrea sa-mi recomande ceva pentru intarirea imunitatii deoarece incepeam gradinita. Dupa cateva zile de tratament copilul a inceput sa se simta rau, spunea ca il doare burtica, se vaita ca este “bobosit”, si-a pierdut pofta de mancare, se invinetise sub ochi si era tot mai apatic pana cand la aprox. 10 zile dupa tratament a vomat si a facut scaune apoase. Am intrerupt tratamentul care ar fi trebuit sa dureze 3 -6 luni si in cateva zile copilul si-a revenit. Nu va mai duceti copii la d-na. doctor Soescu sa faca experiente pe ei, daca vrea, sa faca experiente pe dumneaei. Si vreau sa va spun ca mi-au fost adresate cateva intrebari despre copil, nu tu consult fizic, nimic de genul, consultatia a costat 300 ron pentru 20 min. Urat! Sa va fie rusine!

    • Buna dimineata,
      Nu am cunoscut-o personal pe dna dr. Soescu si nu ma pot pronunta in ceea ce priveste activitatea dansei ca medic. Insa ca informatie si ca simptome ceea ce cuprinde articolul de mai sus este real.

      Sanatate si succes!

  3. Multumesc pentru un articol interesant si in acelasi timp foarte educativ. As fi interesata sa stiu care este opinia dumneavoastra, exista vre-un regim alimentar sau de viata care ar putea incetini opri sau chiar intoarce tulburarile glandelor suprarenale? Va doresc in continuare success la studiile pe care le faceti si astept comentariile dumneavoatra.

    • Buna dimineata,
      Din punctul meu de vedere cea mai importanta este cauza subtila a imbolnavirii si voi aveam si un material pe aceasta tema. Da exista un stil de viata alimentar care ar fi bine sa fie implementat si vindecarea se face prin adaugarea unor suplimente potrivite (testate personal) si vindecarea cauzei spirituale.

      Sanatate si succes!

  4. Aşteptăm cît mai repede metode de soluţionare a acesor probleme, simptomele corespund, chiar mersi de acest articol, am înţeles care e adevărata problemă, Foarte mulţi medici am consultat şi fiecare are imaginaţia lui şi trimiterea la un alt prieten medic. Vă rog mult dacă într-adevăr se tratează cumva chestia aceasta, împărtăşiţi-o cu noi vă vom fi recunoscători.

  5. Reflexoterapia trateaza suprarenalele si intreg corpul .
    Apelati la remedii naturiste inclusiv ceaiuri ca asa se curata un om de tixine.

  6. Vai!!!Sunt socata de ce am citit!Eu ma simt asa de 2 ani de zile. Nimeni nu ma ia in serios. Am si astm mi s-a spus ca e atipic. Sufar de toate simptomele descrise. Sunt cadru medical si fac reactii si la solutii la orice. Am fost nevoita sa renunt la servici pentru ca fata mea se umfla instant cand intru in acel mediu. Imi este foarte greu. Cand a inceput criza asta acum 2 ani am avut 2 luni fara somn. Si acum am insomnii,. La ora 3-4 mi se aprinde becul pur si simplu si o pot tine asa si cateva saptamani. Sau dorm un somn greu ,dimineata imi este cel mai greu imi este rau cand ma trezesc. analizele toate care mi s-au facut au fost bune. Nimeni nu ma crede ca imi poate fi asa de rau. sufar si de friguri atat de intense ca raman asa de obosita dupa crizele astea incat nu ma mai tin picioarele. Mi-am schimbat stilul de viata insa tot e greu. Nu mai pot avea viata activa pe care am avut-o. Abea astept urmatorul articol. Totusi acum are un sens ceea ce mi se intampla. Multumesc .

  7. Mai multe despre cum putem preveni,trata,sindromul epuizarii glandelor suprarenale 🙂 .Am vazut cum se manifesta,dar vrem sa vedem si cum putem sa ne tratam !

  8. Multumesc pt acest articol, este un raspuns binevenit pt simpotmele pe care le-am traversat cu ceva vreme in urma si ma bucur ca mi-am revenit, iar acum, citind acest articol chiar m-am linistit pt ca nu-mi imaginam ce ar putea fi cu toata suita aceea de stari.
    Referitor la dna dr. Soescu, nu o cunosc personal, dar ii urmaresc site-ul cu mare drag si abia astept sa vin in tara sa ma programez la domnia sa
    AStept cu nerabdare celelalte articole pe tema aceasta si sa auzim de bine .
    Seara buna!

  9. @ BUBULINA : stimata doamna, simptomele pe care le-ati descris arata clar eficienta tratamentului prescris de d-na dr.Soescu. Asa se manifesta procesul de detoxifiere, si este pacat ca nu mergeti pana la capat, chiar daca simptomele sunt neplacute. Deseori detoxifierea este de ajuns in procesul de consolidare a imunitatii si nu mai este nevoie de a administra nici un alt tratament/remediu; iar daca totusi se doreste un tratament, acesta va fi mult mai eficient intr-un corp curat, detoxifiat.Corpul uman este atat de inteligent si functioneaza atat de corect !!!… doar ca oamenii nu inteleg acest lucru.
    Iar mamele ar trebui sa stie primele acest lucru !!! Din pacate cand dau de un medic care intelege si aplica asta, si nu indoapa cu medicamente de sinteza copii/pacientii este inteles gresit si pus la zid in felul in care ati facut-o si Dvs. Va sugerez sa mai cititi cate ceva si despre alimentatie, cum ar fi Studiul China sau altele…
    As mai sugera sa faceti cercetari intai si sa NU judecati oamenii indiferent daca ii cunoasteti sau nu.
    Sanatate copilului si Dvs.
    Maria Erdei, Cluj

  10. Da este adevarat ca asa se manifesta deficienta glandelor suprerenale,doar trebuie sa fim atenti la semnele corpului uman,eu sint terapeut maseur si recomand reflexoterapia,eu nu inteleg dece un copilas de 3 anisori are nevoie de detoxifiere…… sanatate multa si fara stres. Succes

  11. Buna ziua, oare se poate sa-mi spune-ti si mie ce tratement ar trebuii sa fac, am 26 de ani, si citind articolul mi-am dat seama ca este exact problema cu care ma confrunt eu acum. Atacuri de panica ( batai necontrolate ale inimi) cu transpiratie instanta pe frunte, am avut o perioada dureri sub coaste in partea stanga, am fost la doctor mi-am facut EKG, nici o problema cu inima. Sunt foarte curios de metoda de detoxifiere, daca se poate v-as ruga sa-mi spune-ti ce tratament trebuie sa urmez. Multumesc frumos !

    • Buna ziua, din pacate eu nu pot sa prescriu un tratament fara o consultatie in prealabil pentru ca diagnosticarea se face pe persoana. Nu pot sa va pun un disgnostic doar din ce mi-ati scris. Detoxifierea dureaza cel putin 15 zile si poate continua pana toate organele de detoxifiere sunt curate. De asemenea, nu stiu care este starea ficatului dvs, a colonului, a nodulilor limfatici. Toate acestea le pot afla in urma consultatiei cu Quantum Analyzer/ Durerile sub coaste pot pe stanga pot fi si de la splina. De aceea nu ma pot pronunta.

      Sanatate si succes!

  12. Buna sunt aura si pot spune ca am de cativa ani cateva din simtomele de mai sus , nu mai sunt cea dinainte ma simt obosita nu dorm bine am o frica si sa mai conduc si multe altele . totusi as dorii sa stiu unde as putea face cea ce ati spus mai sus Doamna doctor , eu doresc sa fiu din nou eu .

    • Buna Aura, toti ne dorim sa fim noi insine. Doar ca investim timp in case, bani in masini, cariera, facultati si mai putin in suflet. Am invatat de-a lungul ultimilor 3 ani ca este important sa investim in minte, trup si suflet in mod egal pentru a fi echilibrati. Pentru a putea incepe un tratament adecvat te poti programa la o consultatie.

      Sanatate si succes!

Leave a Reply

